ZSPSZ Tankonyha


HTML

ZSPSZ Tankonyha

Jelen blog célja, hogy bemutassa a Zsámbéki Premontrei Szakiskola és Szakközépiskola tankonyháját. Az itt folyó színvonalas szakácsképzés megismerése mellett, gasztronómiai tudásunkat is bővíthetjük.

Képgaléria

Videóink

Pincér ismeretek

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Szakácsoktatóink

2011.11.14. 19:59 :: ZSPSZ

Czeglédi István

- okleveles aranyérmes mesterszakács

Pályafutásomat a gasztronómia világában 1973-ban kezdtem, tanulóként az egri Vadászkürtben. Több étteremben vezettem konyhát, hivatásos katonaként felderítő dandár konyhafőnök is voltam. Közben elvégeztem a Gundel Károly Szakközépiskola technikusi képzését. Kisebb-nagyobb beosztásokban Budapest legnagyobb szállodáiban (Intercontinental - 18 évig, Novotel, Rege...) is dolgoztam. Közben 5 országban ismertem meg a nemzetközi konyhát. Dolgoztam a holland nagykövetségen, Amszterdamban, budapesti brit rezidencián delegált szakács voltam. 1999-ben kaptam meg az aranyérmes mesterdiplomát. Jelenleg a Zsámbéki Premontrei Szakiskolában adom át szakmai tudásomat.

Kedvenc ételeim: abszolút mindenevő vagyok, de az ázsiai konyhát különösen kedvelem, mert alapanyagaiban és ételkészítési technológiájában gazdag és változatos.

Hobbi: kertészkedés, borászkodás

 

Czeglédi Marika

Először agrártechnikusi végzettséget szereztem, később jártam ki a Gundel idegenforgalmi technikumát. Az InterContinental szállodában elnöki lakosztályok karbantartójaként (housekeeping) 16 évet töltöttem el.  2010-ben kerültem a zsámbéki szakiskola tankonyhájában. A szakácsoktatók munkáját segítem, a gyakorlatok fizikai, anyagi biztosítása a feladatom.

Kedvenc ételeim: tenger gyümölcsei, halak

Hobbi:  család, kertészkedés

 

  

 

Gajdos Lászlóné Zsuzsa

Az iskola megalapításának 2. évében jöttem ide tanítani. Akkoriban 20 m2-en kezdtük el a tanítást. Nagyon szeretek tanítani, igazi szenvedélyem. Büszke  vagyok azokra a tanítványaimra, akik a kitanult szakmájukban el akarnak és el tudnak helyezkedni.

Sok-sok szakmám van: gyógypedagógiai, mezőgazdasági, 2008-ban pedig megszereztem  a Szent István Egyetem Gazdaság Tudományi Karán a műszaki szakoktatói diplomát. Munkám során minden tanult ismeretemet fel tudom használni.

A magyar konyha elkötelezett híve vagyok. Bármerre járok, próbálom szélesíteni a magyar konyha hírét és megismertetni a hagyományait.

Kedvenc ételem: töltött paprika

Hobbi: biciklizés, sütés-főzés, régi recepteket gyűjtök

 

Korsós Gabriella

 

 gabi.JPGA vendéglátás szeretete gyermekkoromra vezethető vissza. Gyakran meglátogattuk munkahelyén  a gyermek élelmezésnél dolgozó nagymamám. Az akkori egyetlen főzőműsort szerkesztő Édesanyám gyakran elvitt magával a forgatásokra kóstoló statisztaként, így megismerhettem a szakma akkori nagyjait. Később, a Duna Intercoontinental- ban Gullner Gyulától és Vomberg Frigyestől tanultam a szakmát. Vendéglátó és szálloda szakon, illetve vendéglátó szakoktató szakon végeztem.

Már 14 éves koromtól hétvégenként a vendéglátásban, rendezvényeken, nyaranta balatoni szállodákban dolgoztam. Közben óraadóként elkezdtem dolgozni Zsámbékon.

Gyermekeim születésével gyökeresen megváltozott nem csak az életünk, de az ételhez fűződő kapcsolatom is. Fiam szója-, tejfehérje-, tojás-, rizs allergiával született, majd a lányaimról kiderült, hogy lisztérzékenyek. Harmadik várandóságom óta a diabéteszes étkezésbe is belekóstolhattunk.

Olyan, számomra addig más minőségű élelmiszert használok, mint cirokliszt, tápióka liszt, cellulóz, útifűmaghéj, kendermagliszt,…. Szakoktatóként hivatásomnak érzem, hogy megismertessem tanulóinkkal a diétás étkeztetést, és ennek létjogosultságát (pl. a tanári kar legalább 15%-a érintett a valamilyen speciális étkezésben.). Magyarországon még nagyon gyerekcipőben jár a vendéglátásban dolgozók diétás képzése. Nagyon kevés az olyan cukrászda, étterem vagy közétkeztető hely, ahol biztosítani tudják az allergiás étkeztetést. A nálunk végzett tanulók számára nem okoz majd problémát egy allergiás vendég. Szeretném, ha nem problémaként élnék meg a speciális igényű vendéget, hanem egy kreatívan megoldandó feladatként.

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása